Dordrecht….

Lieve Diaantje, gisteren was ik samen met je zus een paar uurtjes in Dordrecht. De stad waar jij hebt gewoond en waar wij samen fijne dagen hebben doorgebracht. 
Je zus was daar voor haar werk en ik had gedacht even door het centrum te lopen en nog eens langs je fijne oude huis te wandelen.
Het is er niet van gekomen.
Onder andere door het weer, er vielen stevige buien. Ook zag ik er tegenop om de afstand naar jouw oude huis zonder stok af te leggen. Je woonde niet heel ver vanaf de winkelstraat ( waar je zus moest zijn ) maar zonder stok is een stuk lopen voor mij niet te doen. Ik had mijn stok wel meegenomen maar ik maak er liever geen gebruik van, net zo min als van een rollator. Dan ben je gelijk een oude taart en dat vertik ik. 
Wat dat betreft ben ik net zo eigenwijs als bovenbuurvrouw Clasien. ” Oh nee, daar ga ik echt niet mee lopen ,ik ben gek ” zei Clasien,  en zij is tien jaar ouder dan ik.

Samen met je zus ga ik nog een keer terug naar Dordrecht, ik weet daar een paar hele leuke winkeltjes waar jij mij mee naar toe nam. Uren konden wij daar verblijven, duizenden boeken, héél véél curiosa, maar alleen wil ik daar niet heen, dat kan ik emotioneel niet handelen. 
Dan gaan we ook op het bankje bij de Maas zitten, waar jij en ik vaak ook naar de schepen keken en een drankje dronken……☕️🧃🍮

1 thoughts on “Dordrecht….

Plaats een reactie